Aivan aluksi haluan kiittää ideoista, joita olen saanut kädentaitohetkiä varten. Paljon on samoja ideoita kuin mitä olen itsekin miettinyt, mutta halusin varmistusta, koska olen vasta-alkaja tässä ohjauspuolella. Tämänhetkisten tietojen mukaan ensimmäinen kerta on 4 tai 5. helmikuuta ja kankaanpainantaa sapluunan avulla, maalaamalla tai leimasimella, kukin kykyjensä mukaan on tarkoitus tehdä. Ryhmän koko on 6- 10 vanhusta kerralla ja jos innokkaita riittää saan pitää kaksi ryhmää. Ajattelin, että tyynyliina tai saunapussi on valittavana, tulee tällöin myös ihka oikeeseen käyttöön. Minusta tuntuu, että se samalla lisää sitä itsetuntoa, se omatekemä oikeassa käytössä.

Erään asukkaan kanssa tänään juttelimme vanhuudesta, rouva tuumasi ettei hän vielä mikään vanha ole, vasta 97 täyttää seuraavaksi. Siinä on monelle asennemallia. Ja toinen vanhus, herrasmies sormenpäitä myöten, valitteli lonkkakipuaan sanomalla; on se kumma kun 90 täytti niin alkoi tuota kremppaa tulla. Että sellaista minulla töissä.

Ilolla ottaisin lisää ideoita vastaan kuun loppuun saakka ja vaikka vielä senkin jälkeen. Toisella kerralla onkin sitten joko neulahuovutusta tai muistelua aarrekartan avulla kollaasitekniikkaa hyväksikäyttäen. kunhan nyt ensin kyselen  vanhuksilta itseltäänkin.

Olen minä muutakin tehnyt kuin suunnitellut. Dumdumin pieneen runokirjadecoon tein sivun. Aiheena oli runo, joka on koskettanut itseä. Minulle tämä Arja Tiaisen runo on tärkeä. Mutta nyt ystävänpäiväkortteja urakoimaan.