Lilavaihto-pakettini on lähtenyt saajalleen. Minulla kävi silloin ilmottautuessa huolimattomuus. En lukenut tarkkaan, ihan innoissani kun olin. Myöhemmin sitten tarkistaessani huomasin sen ATC-tekstin. Huhheijaa, niitäpä en ollutkaan ennen tehnyt. Harjoituskappaleen siis tein, ja innostuinpa tekemään muutaman lisää. Olen yrittänyt sisäistää mitä ATC oikein on. Olen selaillut ja selaillut sivuja ihaillen toisten tekemiä. On se aivan oma maailmansa. Niin, siihen ajatukseen. Mietin sen sillä tavalla, kun ainoa varsinainen rajoitus on koko ja kaikki muu vapaasti ideoitavissa, niin... no kuiteskin omaa sisäistä angstia tuli näihin.

1181159.jpg
Nimesin seuraavasti järjestyksessä:
Valitse väri, Geronimo's last 1 ja 2, Valuva puna ja Odotus ja epätoivo 1 ja 2. Vikat onkin menny skannatessa väärään järjestykseen.

Minä menin ja tilasin Aurinkoisen. Ihan ikioman, mun mun mun, nukkekodin.Ihan innoissani olen, eikä ollut uni tulla silmään eilen illalla. Aloin kehittelemään tarinaa kuka mitä ja missä. Tarinan alkua sainkin mielessäni, Taloon muuttaa Anni Malviina Scheele samoja sukujuuria kuin kuuluisa alkemisti Carl Scheele. Tulen kirjoittamaan tarinaa sitä mukaan kun nukkis-projekti edistyy omalle sivulle enemmän ja tänne maininnan milloin tarinaa on jatkettu. Näin vältämme turhauttamasta niitä lukijoitani, joita evvk. Alku Kuitenkin kaikille.

Eräänä päivänä saapui  mies mustassa puvussa Annin ovelle. Ojensi hänelle Avaimen, Kirjeen ja nivaskan virallisen näköisiä Papereita. Mies kiitti ja kumarsi, poistui hiipivin askelin takaisin mustaan autoonsa. Kirje oli vanha, jo ajan kellastama. Annin aivoissa välähti aivan kuin jokin muistikuva pyrkisi väkisin esille. Anni Malviina avasi kirjeen lukeakseen...

Rakas Anni Malviina,

 

Olen sinun iso-isotätisi ja tätä kirjettä lukiessasi jo Taivaan Isän huomassa. Lakiasiaintoimisto Kettunen ja Kettunen on sinuun ottanut yhteyttä ja luovuttanut Avaimen.

 

Avain on Lumikello-nimisen huvilan pääoven avain. Huvila on nyt sinun. Rakasta sitä, kuten minä rakastin ennen Ameriikkaan muuttoani. Huvilaan liittyy kauniita muistoja ja salaisuuksia.

 

Sinä päätät mitä huvilalle teet, mutta toivon sinun asettuvan asumaan sinne edes yhden vuodenkierron ajaksi. Nyt täyttäessäsi jo aikuisen naisen iän, on sinun tehtävä tärkeitä päätöksiä. Anna Lumikellon auttaa niissä.

 

Muista mitä ennustettu on, kaiva muistisi kätköistä ne tärkeät sanat ja tee päätös.

 

Salem city, yhdeksäntenä toukokuuta 1900

 

Anni Malviina Smith, omaa sukua Scheele



Tämä oli Neiti Anni Malviina Scheelen uuden elämän alku.