Johtuneeko koulutuksestani vai mistä, mutta olen äärimmäisen kokeilunhaluinen ja utelias. Hyvä syyttää suomalaista koulutusta, kun käsityöt eivät mene ihan putkeen. Siis halusin kokeilla miten tehdään villavaippahousuja, nooh eka malli oli kiva ja helppo toteuttaa mutta lanka ei nyt ollut ihan sitä mitä piti ja puikotkin olivat muutamaa kokoa liian suuret, Sanomattakin selvää, että vaippahousuista tuli kokoa 15-vuotias. Toinen lanka ja malli kehiin. Hmm, ehkä keskoselle mitä tulee lahkeiden leveyteen ja korkeus varmuuden vuoksi kainaloon. Ei siis ole minusta vaippahousujen tekijäksi. Aikani pyörittelin neulomuksia, purkaa en halunut, hahtuvalankaa nääs. Ja siitä se ajatus sitten lähti. Kursin kokoon ylimääräiset saumat ja pesukoneeseen. Voila, laukun alku ja kippo.
Ennen ja jälkeen pesukoneen

1686465.jpg1686469.jpg

Näistä samakaiminkäkokoisetpuikot-tekeleistä. Vähänkö vauvan tossut on kivannäköiset. Mitä siitä jos ohjeessa sanotaan 2,5 puikot ja joku ohut lanka, onhan minulla nelosen puikot ja Loftia (ihanaa lankaa). Nyt minulla on myös vauvan tossut kokoa 38. Tuli minulle ihanan pehmeät unitossut. Ajattelin minä tehdä nahkapohjat, että kestäis kulutusta muutenkin mutta plääh iski kesken suunnittelun enkä nyt siihen hätään löytänyt kangassaksianikaan. Olen varmaan ne jo pakanut, muuttoauto hurahuttaa pihaan kahden viikon kuluttua.

1686462.jpg